BENVINGUTS AL NOSTRE BLOG

dijous, 20 de novembre del 2014

Tema 3. Les TIC i la inclusió educativa.

El dia 18 de Novembre les notres companyes van exposar a classe el tema de Les Tic i la inclusió educativa. 

A la introducció d'aquest tema veurem el què es considera com a educació inclusiva i la rellevància de les Tic en l'educació inclusiva.
La educació inclusiva és educació de qualitat, compartida, té en compte i respecta les necessitats individuals de cada persona i intenta eliminar barreres per a oferir un aprenentatge amb igualtat d'oportunitats. A més les Tic participen en l'eliminació de barreres i ajuden a donar respostes a les necessitats educatives, obrint les portes a noves oportunitats per a la participació i la inclusió social.

La tecnologia educativa, inclusiva i interactiva ha de ser:

  • ética
  • centrada en el xiquet/a
  • participativa
  • adaptable
  • interoperable
  • assequible
  • sostenible
  • replicable
  • segura
  • accessible

A continuació anem a passar a parlar de les barreres que frenen l'accés a les Tic i les ajudes per a superar les barreres.
L'accés és oferir flexibilitat per a poder adaptar-se a les necessitats i interessos de cada alumne. es preten fer útil les tecnologies a tots els nostres alumnes per a oferir-lis les mateixes oportunitats d'ús. i trobem dos fases per l'accés a les Tic,accés a l'ordinador i accés a Internet.
També encontrem barreres d'accés per alumnes que tenen problemes cognitius, visuals, auditius i motors. Ara veurem les barreres d'accés per alguns tipus d'alumnes com són: els visuals i auditius, entre altres.
Algunes d'aquestes barrares d'accés per alumnes amb problemes visuals són les següents: llegir informació del monitor, imatges i gràfiques sense descripció, moure el ratolí pel monitor i enllaços indicats amb colors.
I d'altres barreres d'accés per alumnes amb problemes auditius són: videos no subtitulats, só no adaptat a l'alumne i informació auditiva.
I a les solucions per a resoldre aquestes barreres d'accés trobem els dispositius d'entrada d'informació i els dispositius d'eixida d'informació.
Ara anem a passar a veure els recursos per a xiquets amb N.E.E:

  • Discapacitat visual: Mil cuentos.com: teclat sense revisor de pantalla
  • Discapacitat física: Tecnum: teclats adaptats
  • Discapacitat auditiva: Pequeabecedario: abecedari amb imatges descriptives per als xiquets sords
  • Trastorns generalitzats del desenvolupament: Piktocuentos: pàgina web que ajuda a les persones amb problemes  de llenguatge mitjançant contes

I per últim podem parlar de les possibilitats educatives en Educació Infantil, és important posar en pràctica les Tic en les activitats i els projectes de l'aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada