BENVINGUTS AL NOSTRE BLOG

dimarts, 4 de novembre del 2014

Tema 2. La competència digital del professorat (model TPACK)

Hui a classe hem tractat dues temas a l'exposició, el primer d'ells ha sigut  "La Competència digital del professorat (model TPACK)" que han exposat les meues companyes a la assignatura de DCADEI.

Les competències dels docents són el diagnòstic de necessitats, preparar les classes, buscar i preparar materials per als alumnes, motivar a l'alumnat, docència centrada en l'estudiant, oferir tutoria, ser exemple, investigar en l'aula amb els estudiants i col·laborar en la gestió del centre. També tractarem les noves competències a desenvolupar pel docent. 

Les competències digitals del docent

Per a adquirir les competències digitals el docent ha de seguir unes fases abans, les quals són la fase preactiva de preparació, la fase activa d'intervenció i la fase postactiva
A més els docents deuen seguir uns objectius clars que són: 

  • Utilitzar amb destresa les TIC, 
  • Planificar el currículum integrant les TIC, 
  • Utilitzar les TIC en l'aula per al treball col·laboratiu, etc.

El nou rol del mestre respecte a les TIC. Canvi en el enfonc metodològic. 

El mestre té sis funcions importants. Que són: organitzador, facilitador, motivador, avaluador, coordinador i líder. També veiem que té nous rols, com el rol organitzatiu, el rol social i el rol intel·lectual.
     

Model TPACK

El model TPACK és un tipus de coneixement que apareix amb la inclusió de les tecnologies a l'aula. Aquest model integra el coneixement tecnològic (TK), el coneixement pedagògic (PK) i el coneixement  de continguts (CK). El seu repte és intentar integrar els tres tipus de coneixements per a crear coneixements i que el docent puga integrar les tecnologies en el seu aprenentatge de manera adecuada.

Possibles aplicacions educatives

Per a fer una possible aplicació educativa hem de seguir els següents apartats: decisions curriculars: definir el tema, que en aquest cas seria, les plantes i els objectius de l'activitat. Decisions pedagògiques: plantejar l'activitat, i avaluar el treball: l'activitat se posaran en grups de 4 alumnes i plantaran una planta i fent després un dibuix de la planta aprendran les seues parts i s'avaluarà l'interés de l'alumne en el medi natural, etc. i les decisions tecnològiques: veure que recursos enriqueixen l'activitat, com pot ser la càmera de fotos.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada