Hui a classe hem tractat dues temas a l'exposició, el primer d'ells ha sigut "La Competència digital del professorat (model TPACK)" que
han exposat les meues companyes a la assignatura de DCADEI.
Les competències dels docents són el diagnòstic de
necessitats, preparar les classes, buscar i preparar materials per als alumnes,
motivar a l'alumnat, docència centrada en l'estudiant, oferir tutoria, ser
exemple, investigar en l'aula amb els estudiants i col·laborar en la gestió del
centre. També tractarem les noves competències a desenvolupar pel
docent.
Les competències digitals del docent
Per a adquirir les competències digitals el docent ha de
seguir unes fases abans, les quals són la fase preactiva de preparació, la fase
activa d'intervenció i la fase postactiva.
A més els docents deuen seguir uns objectius clars que són:
A més els docents deuen seguir uns objectius clars que són:
- Utilitzar amb destresa les TIC,
- Planificar el currículum integrant les TIC,
- Utilitzar les TIC en l'aula per al treball col·laboratiu, etc.
El nou rol del mestre respecte a les TIC. Canvi en el
enfonc metodològic.
El model TPACK és un tipus de coneixement que apareix amb la inclusió de les tecnologies a l'aula. Aquest model integra el coneixement tecnològic (TK), el coneixement pedagògic (PK) i el coneixement de continguts (CK). El seu repte és intentar integrar els tres tipus de coneixements per a crear coneixements i que el docent puga integrar les tecnologies en el seu aprenentatge de manera adecuada.
Possibles aplicacions educatives
Per a fer una possible aplicació educativa hem de seguir els següents apartats: decisions curriculars: definir el tema, que en aquest cas seria, les plantes i els objectius de l'activitat. Decisions pedagògiques: plantejar l'activitat, i avaluar el treball: l'activitat se posaran en grups de 4 alumnes i plantaran una planta i fent després un dibuix de la planta aprendran les seues parts i s'avaluarà l'interés de l'alumne en el medi natural, etc. i les decisions tecnològiques: veure que recursos enriqueixen l'activitat, com pot ser la càmera de fotos.
Per a fer una possible aplicació educativa hem de seguir els següents apartats: decisions curriculars: definir el tema, que en aquest cas seria, les plantes i els objectius de l'activitat. Decisions pedagògiques: plantejar l'activitat, i avaluar el treball: l'activitat se posaran en grups de 4 alumnes i plantaran una planta i fent després un dibuix de la planta aprendran les seues parts i s'avaluarà l'interés de l'alumne en el medi natural, etc. i les decisions tecnològiques: veure que recursos enriqueixen l'activitat, com pot ser la càmera de fotos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada